لیزر زگیل تناسلی
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

جراحی لیزر برای درمان زگیل


زگیل ها رشدهای خوش خیمی هستند که می توانند در هر نقطه از بدن ایجاد شوند. در لمس خشن، بسیار رایج هستند و توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV ایجاد می شوند. زگیل ها معمولاً خود به خود پسرفت می کنند، اگرچه عجله ای برای ناپدید شدن ندارند و می توانند برای چند ماه یا بیشتر در اطراف پوست آویزان شوند. و بنابراین تعدادی درمان برای افرادی که می خواهند روند ریشه کنی را تسریع کنند وجود دارد.

زاپینگ زگیل با پرتو لیزر اغلب توسط بیماران زمانی مورد توجه قرار می گیرد که تمام درمان های دیگر شکست خورده باشند، یا اگر زگیل ها بزرگ و گسترده باشند. یک پرتو شدید نور روی زگیل متمرکز می‌شود تا آن را بسوزاند و از بین ببرد، و این روش معمولاً در مطب یا کلینیک پزشک و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. انواع مختلفی از لیزرها را می توان استفاده کرد، اما دو مورد از رایج ترین آنها لیزرهای رنگی پالسی و لیزر دی اکسید کربن هستند.

 

آیا لیزر درمانی می تواند ویروس زگیل را گسترش دهد؟


محققان فکر نمی کنند پف های زباله های این نوع لیزر باعث گسترش ویروس زگیل می شود. نئودیمیم: لیزر ایتریوم/آلومینیوم/گارنت. این لیزر عمیق‌تر می‌شود تا رگ‌های خونی زگیل را هدف قرار دهد. پزشکانی که کودکان را درمان می‌کنند، این نور را از طریق کابل فیبر نوری می‌تابانند تا پاپیلوم‌ها را که تومورهای زگیل مانندی در دهان یا گلو هستند، از بین ببرند.

 

 

چه مدت طول می کشد تا عمل لیزر زگیل بهبود یابد؟


همه بیماران فقط یک جلسه را انجام دادند و زمان بهبودی به طور متوسط ​​5-4 هفته بود. 12 ماه پس از عمل، عود زگیل صفر بود، و هیچ جای زخم یا عفونت قابل توجهی وجود نداشت، اگرچه یکی از بیماران از درد پس از عمل شکایت داشت. جراحی با لیزر زگیل تناسلی و لیزر زگیل کف پا را نباید ساده تلقی کرد.

 

لیزر درمانی با میزان عود بالا


شدت و عمق نفوذ لیزر از قبل تنظیم شده است. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران با لیزردرمانی میزان عود بالای زگیل تناسلی دارند. زگیل ها به اشکال مختلف و ضخامت و سختی متفاوت هستند و از الگوی دقیق پیروی نمی کنند. ما بیماران زیادی را در مؤسسه خود دیده‌ایم که پس از لیزر درمانی زگیل تناسلی عود کرده‌اند. در بسیاری از موارد لیزر زگیل ها را از بین نمی برد.

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که زگیل تناسلی برچسب پوستی، خال یا فیبرو اپیتلیال نیست که شما آن را بسوزانید و بافت بیرون زده را بپزید و به راحتی از بین می رود و دیگر رشد نمی کند. ویروس پاپیلومای انسانی پس از اینکه به دلیل ویروس پاپیلومای انسانی بارها و بارها از بین رفت، زگیل تناسلی را تکثیر می کند.

بر اساس این مطالعه منتشر شده، میزان پاکسازی لیزر زگیل تناسلی بین 23 تا 52 درصد است. میزان عود نیز افزایش می یابد و به 77 درصد می رسد.

 

تماس با ما


شماره های تماس
26218601
26216953
09021332854

شعبه سعادت آباد:
تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی مجتمع پایدار، طبقه چهارم واحد 406

ساعت کاری:
شنبه تا چهارشنبه: 10 الی 13 | 17 الی 20
پنچ شنبه: 11 الی 14
زمان پاسخگویی:
همه روزه بغیر از جمعه: 8 الی 22

 





:: برچسب‌ها: فیبرو اپیتلیال , ضخامت و سختی , کابل فیبر نوری , ویروس زگیل ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: